Retourneren

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Wij raden u aan om de producten zoveel als mogelijk compleet en onbeschadigd te retourneren, in de originele verpakking, etc. Gebruik een stevige verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product(en) kan je verzenden in de doos waarmee je, je bestelling ontvangen hebt of een andere stevige doos die je stevig en voldoende opvult, zodat de goederen niet kunnen bewegen in de doos en/of beschadigd kunnen geraken. Daarna sluit je de doos goed af.

OP WELKE MANIEREN KAN IK EEN PAKKET RETOURNEREN?

1. U kiest een eigen transportfirma om het pakket terug te sturen naar; Slotenmakerij Walter, IJzerenveld 5, 2800 Mechelen, België. Hierbij volgt u de instructies van de door u gekozen transportfirma correct op en zijn de verbonden verzendkosten die hiervoor worden aangerekend volledig voor de consument.

2. U komt het pakket zelf terugbrengen naar onze winkel; Slotenmakerij Walter, IJzerenveld 5, 2800 Mechelen, België

HOEVEEL TIJD HEB IK OM TE RETOURNEREN?

Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag na de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden, recht van herroeping. Je kan je bestelling dan zonder zonder opgave van reden terugsturen (de kosten voor het terugsturen betaal je zelf). Van zodra je recht van herroeping aan Slotenmakerij Walter gemeld hebt, begint er een nieuwe termijn van 14 kalenderdagen te lopen waarbinnen je de artikelen kan terugsturen.

WAAROM KRIJG IK MINDER GELD TERUG VOOR MIJN GERETOURNEERDE PRODUCT?

Artikelen die gebruikt, beschadigd, geopend of onvolledig zijn, kunnen teruggestuurd worden. Echter zal Slotenmakerij Walter in dit geval een schadevergoeding van de consument kunnen eisen die overeenstemt met de waardevermindering die het goed ondergaan heeft.
  • Voorbeeld: indien de consument een artikel terugstuurt zonder de originele verpakking, kan Slotenmakerij Walter hiervoor een kleine schadevergoeding aanrekenen, nl. de waarde van een nieuwe verpakking.
  • Voorbeeld: indien de consument een artikel zodanig beschadigd terugstuurt dat het onverkoopbaar geworden is, dan mag Slotenmakerij Walter het volledige aankoopbedrag als waardevermindering aanrekenen.
De waardevermindering die Slotenmakerij Walter aanrekent zal steeds overeenstemmen met de waardevermindering die het artikel ondergaan heeft. Dit is dus geval per geval verschillend.
Artikelen die speciaal voor de klant zijn gemaakt volgens specificaties van de klant (bijvoorbeeld: cilinderslot met extra sleutels, speciale uitvoeringen, gepersonaliseerde artikelen zoals een nummerplaat,…), kunnen wij niet aanvaarden als retour.

WANNEER KRIJG IK MIJN RETOUR TERUGBETAALD?

Binnen de 14 kalenderdagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben betalen we je de aankoopprijs (min eventuele waardevermindering) ervan terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald.

KAN IK EEN PRODUCT OMRUILEN?

We doen er echt alles aan om productinformatie op onze website zo goed en volledig mogelijk weer te geven. Desondanks een zo juist mogelijke productinformatie en een uitgebreide filtersysteem gebeurt het ongewild al eens dat u een verkeerd artikel en/of maat besteld. Mocht dit artikel niet aan je verwachtingen voldoen, kan het binnen 14 dagen na ontvangst worden geruild voor een ander artikel of een andere maat.
Heeft u ondanks de uitgebreide uitleg voor het correct opmeten van de maten bij een slot, toch problemen om deze op te meten, mag u steeds telefonisch contact opnemen op 015/551439 of bent u welkom in onze winkel.
De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening, tenzij er door ons sprake is van een onjuiste levering. Indien wij de retourzending beschadigd of onvolledig ontvangen, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden naar inzicht van Slotenmakerij Walter en naar redelijkheid bepaald.

WAT ALS MIJN PRODUCT BESCHADIGD OF VERKEERD IS?

We doen ons best en zorgen er steeds voor om jouw bestelling in perfecte staat op te sturen.  Als je het verkeerde product hebt ontvangen of als één van de items in jouw bestelling defect is, neem dan onmiddellijk contact op met ons en we zullen zo snel mogelijk een oplossing vinden. In dit geval is de retourzending uiteraard op onze kosten.

Voor verdere vragen met betrekking tot jouw bestelling kan je per mail contact opnemen met ons via mail: info@slotenmakerijwalter.be