Retourneren
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
Wij raden u aan om de producten zoveel als mogelijk compleet en onbeschadigd te retourneren, in de originele verpakking, etc. Gebruik een stevige verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
OP WELKE MANIEREN KAN IK EEN PAKKET RETOURNEREN?
1. U kiest een eigen transportfirma om het pakket terug te sturen naar; Slotenmakerij Walter, IJzerenveld 5, 2800 Mechelen, België. Hierbij volgt u de instructies van de door u gekozen transportfirma correct op en zijn de verbonden verzendkosten die hiervoor worden aangerekend volledig voor de consument.
HOEVEEL TIJD HEB IK OM TE RETOURNEREN?
Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag na de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden, recht van herroeping. Je kan je bestelling dan zonder zonder opgave van reden terugsturen (de kosten voor het terugsturen betaal je zelf). Van zodra je recht van herroeping aan Slotenmakerij Walter gemeld hebt, begint er een nieuwe termijn van 14 kalenderdagen te lopen waarbinnen je de artikelen kan terugsturen.
WAAROM KRIJG IK MINDER GELD TERUG VOOR MIJN GERETOURNEERDE PRODUCT?
- Voorbeeld: indien de consument een artikel terugstuurt zonder de originele verpakking, kan Slotenmakerij Walter hiervoor een kleine schadevergoeding aanrekenen, nl. de waarde van een nieuwe verpakking.
- Voorbeeld: indien de consument een artikel zodanig beschadigd terugstuurt dat het onverkoopbaar geworden is, dan mag Slotenmakerij Walter het volledige aankoopbedrag als waardevermindering aanrekenen.
WANNEER KRIJG IK MIJN RETOUR TERUGBETAALD?
Binnen de 14 kalenderdagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben betalen we je de aankoopprijs (min eventuele waardevermindering) ervan terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald.
KAN IK EEN PRODUCT OMRUILEN?
WAT ALS MIJN PRODUCT BESCHADIGD OF VERKEERD IS?
We doen ons best en zorgen er steeds voor om jouw bestelling in perfecte staat op te sturen. Als je het verkeerde product hebt ontvangen of als één van de items in jouw bestelling defect is, neem dan onmiddellijk contact op met ons en we zullen zo snel mogelijk een oplossing vinden. In dit geval is de retourzending uiteraard op onze kosten.
Voor verdere vragen met betrekking tot jouw bestelling kan je per mail contact opnemen met ons via mail: info@slotenmakerijwalter.be